KONE toimittaa hissit kuuteen torniin Ordosissa Kiinassa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 19.07.2011

KONE toimittaa 62 hissiä Ordos Guotai Commercial Plaza -projektiin Ordosissa Kiinan Sisä-Mongoliassa. Kaikki 62 hissiä kuuluvat KONE MiniSpace™ -sarjaan.

Projekti käsittää kaksi 210-metristä pilvenpiirtäjää, joiden rinnalla kohoaa kaksi 140-metristä ja kaksi 120-metristä rakennusta. Rakennukset yhdistää matala 5-kerroksinen rakennus, johon tulee toimistoja, ravintoloita ja myymälöitä.

Vaihteettomat KONE MiniSpace™ -hissit kuluttavat perinteisiä hissejä vähemmän energiaa, ja niiden lämpöhäviöt ovat pienemmät. Kaikki hissit ovat yhteydessä KONE E-Link™ -etävalvontajärjestelmään, mikä takaa erinomaisen palvelutason ja suurimmat mahdolliset matkustajavirrat.

”KONEen edistykselliset, ekotehokkaat ratkaisut varmistamat toimistohenkilöstön ja ostoksilla käyvien sujuvan liikenteen tässä upeassa kuuden rakennuksen kompleksissa”, toteaa KONE Kiinan toimitusjohtaja William B. Johnson.

Rakennuskompleksin suunnittelija on Beijing Institute of Architectural Design, joka on suunnitellut myös muita kohteita, joihin KONE on toimittanut laitteita. Näitä ovat mm. Pekingin kansainvälisen lentokentän 3. terminaali sekä Pekingin esittävien taiteiden kansallinen keskus. Projektin pääurakoitsija on Inner Mongolia Xingtai Real Estate Development Co. Ltd. Ordos Guotai Commercial Plazan on määrä valmistua toukokuuhun 2012 mennessä.

Tilaus kirjattiin vuoden 2011 toiselle neljännekselle.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775