KONE toimittaa kaikki hissit Pekingin uudelle stadionille

Lehdistötiedotteet Julkaistu 26.04.2006

Guo Hua International Contractor Company ja Beijing Urban Construction Group Co. Ltd ovat tilanneet KONEelta kaikki hissit Pekingin uudelle stadionille, jolla pidetään vuoden 2008 olympialaiset.

Tilaus koostuu 26 konehuoneettomasta KONE MonoSpace® -hissistä, jotka asennetaan vuoden 2006 aikana. Tilaus on jatkoa KONEen aikaisemmalle menestykselle Kiinassa, joka käsittää laitetoimitukset Pekingin uudelle Capital Airport -lentokentälle, Capital Museum -rakennusprojektiin ja National Grand Theatre -teatteritalolle, jotka ovat kaikki merkittäviä vuoden 2008 olympilaisten infrastruktuuriprojekteja.

"KONE voitti stadionprojektin edistyksellisen teknologiansa ja laadukkaiden ratkaisujensa ansiosta," kertoo Tan Xiaochun Beijing Urban Construction -yhtiöstä. "Olemme tyytyväisiä, että Beijing Urban Construction Group on valinnut meidät tähän merkittävään projektiin. Tämä on osoitus vahvasta luottamuksesta KONEen asiantuntijuuteen ja edistyksellisiin ratkaisuihin Kiinassa," kommentoi KONEen Aasian ja Tyynenmeren alueen johtaja Pekka Kemppainen.

Stadioni, joka ainutlaatuisen muotoilunsa vuoksi tunnetaan myös nimellä "Linnunpesä", isännöi olympialaisten avaus- ja päätösseremonioita, yleisurheilutapahtumia ja jalkapallon loppuotteluita.

William B. Johnson, toimitusjohtaja, KONE Kiina, puh. +86 21 2201 2178
George Ma, Director, viestintäjohtaja, KONE Kiina, puh. +86 21 2201 2006
Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2005 KONEen liikevaihto oli 3,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.

2006-04-26 KONE toimittaa kaikki hissit Pekingin uudelle stadionille