KONE toimittaa laitteet uusiutuvaan Kuntsevo Centeriin Moskovaan

Lehdistötiedotteet Julkaistu 13.03.2013

KONE Oyj, lehdistötiedote, 13.3.2013

KONE on saanut tilauksen 101 laitteen toimituksesta Moskovan uudistettavaan Kuntsevo Centeriin. Tilaukseen sisältyy hissejä, liukuportaita ja liukukäytäviä. KONE toimittaa täysin saneerattuun, 75 metrin korkeuteen nousevaan rakennuskokonaisuuteen 38 KONE MonoSpace® Special -hissiä, KONE TranSys(TM) -hissin, 47 KONE TravelMaster(TM) -liukuporrasta sekä 14 KONE Travel Master(TM) 115 -liukukäytävää. Kohteeseen toimitetaan myös ruokahissi, joka kulkee poikkeuksellisen suurella nopeudella, 0,63 m/s (yleinen nopeus 0,3 m/s). Sopimukseen sisältyy kymmenvuotinen huoltosopimus.

Historiallisella Kuntsevon alueella Länsi-Moskovassa sijaitsevasta Kuntsevo Centeristä tulee kaupungin uusi maamerkki. Uuteen, laajennettuun keskukseen tulee suuri nykyaikainen ostoskeskus, kaksi asuinhuoneistoja sisältävää tornia, useita huippumoderneja toimistorakennuksia sekä 2 000 auton pysäköintitilat. Kokonaispinta-ala on 246 000 neliömetriä.

Henkilöhissien seinien yksilöllisissä sisustuksissa yhdistyy kiiltävä ja harjattu ruostumaton teräs, ja niiden katto on reikäkuvioitu. Näyttävissä liukuportaissa ja -käytävissä on poikkeuksellisesti valaistus rungon sisällä.

"Arvostamme mahdollisuutta päästä mukaan tähän merkittävään projektiin, joka elävöittää Moskovan Kuntsevon-aluetta. Tehokas projektinhallinta ja sujuva yhteistyö on auttanut meitä löytämään kohteeseen parhaiten sopivat People Flow® -ratkaisut", sanoo KONEen Venäjän maajohtaja Maaret Heiskari.

Vanhan ostoskeskuksen purkutyöt alkoivat heinäkuussa 2011, ja saneerausprojektin on määrä valmistua vuoden 2014 ensimmäisellä neljänneksellä. KONEen asiakas projektissa on turkkilainen ENKA Construction ja arkkitehtina toimii The Jerde Partnership.

Tilaus kirjattiin vuoden 2013 ensimmäiselle neljännekselle.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

Aikaisemmin KONEen verkkosivuilla www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista monikäyttöisiin rakennuksiin:

- 2.11.2012 KONE toimittaa People Flow -ratkaisuja Suzhou Modern Media Plazaan

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2012 KONEen liikevaihto oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 40 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.