KONE vahvistaa asemaansa hissien kunnossapitomarkkinoilla Marylandissa, Yhdysvalloissa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 01.04.2008

KONE on ostanut amerikkalaisen Arundel Elevator -hissiyhtiön, joka tarjoaa hissien huolto- ja kunnossapitopalveluja Baltimoressa Yhdysvalloissa. Yrityskauppa kasvattaa merkittävästi KONEen asiakaskuntaa Marylandissa ja sitä ympäröivissä osavaltioissa.

"Arundel Elevator on kasvanut menestyksellisesti erinomaisen palveluosaamisensa ansiosta, mikä on keskeistä myös KONEen palvelutoiminnassa", kertoo Vance Tang, KONEen Amerikan toiminnoista vastaava johtaja. "Uskomme, että tuomalla yhteen KONEen ratkaisut ja voimavarat sekä Arundelin laajan asiakaskunnan meillä on mahdollisuus tuottaa korkeatasoisia palveluita ja voimme jopa ylittää asiakkaidemme odotukset."

Arundel Elevator Company on perheyritys, joka keskittyy hissien huoltoon, kunnossapitoon ja modernisointiin. Arundel Elevatorilla on noin 840 hissin huoltokanta ja se työllistää 45 henkilöä. Yhtiön liiketoiminnot liitetään KONEen Baltimoren huoltopiiriin.

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501 tai 050 384 9440