KONE vahvistaa kunnossapitoliiketoimintaansa Suomessa ostamalla thyssenkrupp Hissit Oy:n

Lehdistötiedotteet Julkaistu 01.03.2016

KONE Oyj, lehdistötiedote, 1.3.2016

KONEen Suomen maayhtiö KONE Hissit Oy on ostanut thyssenkrupp Hissit Oy:n, saksalaisen thyssenkruppin suomalaisen tytäryhtiön, joka tarjoaa hissien ja liukuportaiden kunnossapitopalveluita.

"Tämä osto täydentää toimintojamme Helsingin, Tampereen ja Turun seudulla ja vahvistaa asemaamme Suomen markkinoilla," sanoo KONEen Suomen toimitusjohtaja Heikki Haasmaa. "Oston myötä meille muodostuu entistäkin paremmat edellytykset palvella nykyisiä ja uusia asiakkaitamme."

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia KONEen yritysostoista:

5.1.2016: KONE ostaa yhdysvaltalaisen Capital Elevator Servicesin ja vahvistaa läsnäoloaan ja tarjontaansa Washington D.C.:n markkinoilla
2.9.2015: KONE ostaa Kroatian-jakelijansa Lift Modus d.o.o.:n
20.7.2015: KONE ostaa saksalaisen Klostermann Aufzüge GmbH -hissiyhtiön

Kati Tuulenmäki, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, KONE Hissit Oy, puh. 040 506 5170, media@kone.com

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2015 KONEen liikevaihto oli 8,6 miljardia euroa ja vuoden 2015 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 50 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.