KONE vahvistaa markkina-asemaansa Espanjassa ostamalla Ascensores R Casado, S.A. -hissiyhtiön

Lehdistötiedotteet Julkaistu 19.12.2017

KONE Oyj, lehdistötiedote, 19.12.2017

KONE on ostanut espanjalaisen Ascensores R Casado, S.A. -hissiyhtiön, joka tarjoaa asennus-, huolto- ja modernisaatiopalveluja. Yrityksellä on yli 1 300 hissiä huoltokannassaan.

"Madrid on KONEelle tärkeä markkina-alue Espanjassa, ja yritysosto vahvistaa KONEen asemaa alueella", sanoo Pierre Liautaud, KONEen Etelä-Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan aluejohtaja. "Toivotamme kaikki Ascensores R Casadon työntekijät ja asiakkaat tervetulleiksi KONEelle."

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja uutisia:
11.12.2017: KONE ostaa Hong Kongissa toimivan Shan On Engineering Company Limited -hissiyhtiön
6.7.2017: KONE ostaa saksalaisen Alois Kasper GmbH:n
29.9.2016: KONE ostaa enemmistön espanjalaisesta Citylift-hissiyhtiöstä

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2016 KONEen liikevaihto oli 8,8 miljardia euroa ja vuoden 2016 lopulla henkilöstömäärä oli yli 52 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.