KONE vahvistaa oviliiketoimintaansa Keski-Euroopassa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 18.11.2002

KONE on vahvistanut merkittävästi oviliiketoimintaansa Keski-Euroopassa ostamalla hollantilaisen Waldoor B.V.:n ja saksalaisen Waldoor Nord GmbH:n.

Waldoor valmistaa, myy ja huoltaa automaattiovia. KONEella on jatkossa yksinoikeus Waldoor-nimen käyttöön.

KONE osti Waldoorin ja sen tytäryhtiöt Tšekeissä, Puolassa ja Isossa-Britanniassa 5. marraskuuta 2002. Waldoor B.V., jonka pääkonttori on Veenendaalissa, on Alankomaiden suurin henkilökäyttöön tarkoitettujen automaattiovien valmistaja. Waldoor on asentanut yli 25000 ja kunnossapitää yli 9000 automaattiovea Alankomaissa. Waldoorin liikevaihto on tänä vuonna noin 13,5 miljoonaa euroa ja työntekijöitä sillä on 90. Waldoor ja Konematic Netherlands, KONEen automaattiovien kunnossapitotoimintaan erikoistunut tytäryhtiö, ovat nyt Alankomaiden kolmanneksi suurin automaattiovien huoltaja. Yritysten kunnossapitosopimukset kattavat yhteensä 12000 ovea.

1. tammikuuta 2003 KONE saa haltuunsa saksalaisen Waldoor Nord GmbH:n, joka on Waldoor B.V.:n entinen tytäryhtiö. Pääkonttoriaan Hampurissa pitävä yritys työllistää 30 henkilöä ja sen liikevaihto on noin 3 miljoonaa euroa. Waldoor Nordin kunnossapitosopimukset kattavat 2000 automaattiovea.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri