KONE vahvistaa tuotantoaan Aasiassa siirtymällä uusiin tiloihin Kunshanissa Kiinassa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 27.07.2010

KONE siirtyy uusiin tiloihin Kunshanin New & Hi-tech Industrial Development Zone -yrityspuistoon (KSND) ja samalla laajentaa sekä tuotantoaan että tuotekehitystoimintaansa Kiinassa.

”Tämän ansiosta pystymme paremmin vastaamaan Aasian ja etenkin Kiinan markkinoiden kasvuun”, toteaa KONEen uuslaiteliiketoiminnan johtaja Heikki Leppänen. ”Suurempien uusien tilojen myötä pystymme lisäämään hissien ja liukuportaiden tuotantoa ja tuotekehitystä.”

KONEen tarpeisiin räätälöitävät tuotantotilat suunnitellaan Lean-tuotannon periaatteiden sekä KONEen globaalin toimitusverkoston tarpeiden mukaan. Yrityspuisto sijaitsee lähellä Suzhoun ja Shanghain välistä moottoritietä, mikä mahdollistaa tehokkaammat yhteydet toimittajiin ja asiakkaisiin. Vuonna 2012 käyttöönotettavasta uudesta tuotantoyksiköstä tulee KONEen suurin.

Tutkimus- ja tuotekehityskeskuksen laajentaminen ja uuden korkean testitornin rakentaminen tukevat KONEen People Flow™ tuotteiden ja ratkaisujen kehitystyötä.

KONE aloitti tuotantotoiminnan Kunshanissa 1998. Sittemmin Kunshanin kaupunki on kasvanut nopeasti, ja KONEen nykyinen tuotantoyksikkö sijaitsee keskellä asuinaluetta. Kunshan on ollut vuodesta 2005 KONEen globaalin liukuporras-tuotannon keskus. KONE työllistää Kiinassa 3 800 ihmistä, joista noin 1 000 työskentelee tuotannossa. KONEen tarkoituksena on saada tiloille LEED-ympäristösertifiointi.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, p. 0204 75 4330