KONEelle merkittävä tilaus Pekingin lentokenttälaajennuksesta

Lehdistötiedotteet Julkaistu 26.10.2005

KONE on saanut tilauksen noin 190 hissin, liukuportaan ja liukukäytävän toimittamisesta uuteen 3-terminaalirakennukseen Pekingin Capital Airport –lentokentälle.

Lentokenttälaajennus on osa Pekingin laajaa, vuoden 2008 olympialaisiin liittyvää infrastruktuurikehitystä. Toimituksen kokonaisarvo on yli 10 miljoonaa euroa.

"Kiina on maailman tämän hetken nopeimmin kasvava markkina-alue. Capital Airport –sopimus kertoo markkinoiden luottamuksesta KONEen asiantuntemukseen ja toimituskykyyn Kiinassa. Vuodesta 1998, Kunshanin tehtaamme avaamisen jälkeen, KONE on vakiinnuttanut vankan asemansa Kiinan kotimarkkinoilla. Tämä on osaltaan KONEen ympäristöystävällisen konehuoneettoman teknologian ansiota”, toteaa aluejohtaja Pekka Kemppainen.

Toimitukset Pekingin Capital Airport –lentokentän 3-terminaaliin alkavat kesällä 2006. Asennusten on suunniteltu valmistuvan lokakuun 2007 loppuun mennessä.

Pekka Kemppainen, aluejohtaja, Aasia ja Tyynenmeren alue.
Puhelin: +852-2786-6684

KONE on maailman neljänneksi suurin hissi- ja liukuporrasyhtiö, ja se tarjoaa kattavia ja innovatiivisia ratkaisuja hissien ja liukuportaiden asennukseen, huoltoon ja modernisointiin sekä automaattiovien huoltoon. KONE mahdollistaa päivittäin turvallisen ja esteettömän liikkumisen sadoille miljoonille ihmisille joka puolella maailmaa. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.

2005-10-26 KONEelle merkittävä tilaus Pekingin lentokenttälaajennuksesta