KONEelle merkittävä huoltosopimus Lontoon maanalaiseen

Lehdistötiedotteet Julkaistu 11.05.2006

Tube Lines Ltd., joka vastaa Lontoon maanalaisen Jubilee-, Northern- ja Piccadilly-linjojen infrastruktuurin ylläpidosta ja kunnostuksesta, on solminut KONEen kanssa 12-vuotisen huoltosopimuksen.

Sopimus kattaa Jubilee-linjan laajennusosan liukuportaiden kunnossapidon sekä tarvittavat modernisoinnit ja liukuportaiden korvaukset uusilla. Sopimuksen kokonaisarvo 12 vuoden aikana on noin 195 miljoonaa euroa.

”Sopimus vahvistaa pitkäaikaista suhdetta Tube Linesin ja KONEen välillä. Se on osoitus asiakkaan luottamuksesta KONEen laitteiden designia ja laitekannan hallintaa kohtaan. Lisäksi sopimus luo edellytykset innovaatioyhteistyölle ja tiedon jakamiselle laitteiden suorituskyvyn kehittämiseksi koko sopimuskauden ajan”, Noud Veeger, KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtaja, kertoo.

KONE sai päätökseen Jubilee Linen laajennuksen liukuporrasasennukset vuonna 2000 ja on huoltanut laitteita siitä lähtien. Jubilee Line on Lontoon maanalaisen uusin linja. Koko Jubilee-linjan pituus on 36 kilometriä ja se palvelee vuosittain 128 miljoonaa matkustajaa 27 asemallaan Stanmoresta Stratfordiin.

Noud Veeger
aluejohtaja, Pohjois- ja Keski-Eurooppa

Noud Veeger, aluejohtaja, Keski- ja Pohjois-Eurooppa, puh. +44 (0)870 774 8234
Paul Chamberlain, toimitusjohtaja, KONE Iso-Britannia, puh. +44 (0) 870 774 8211
Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.

2006-05-11 KONEelle merkittävä huoltosopimus Lontoon maanalaiseen