KONEelle merkittävä kunnossapitosopimus Tukholman metroon

Lehdistötiedotteet Julkaistu 20.10.2009

KONE on tehnyt Tukholman alueen paikallisliikennettä hoitavan Storstockholms Lokaltrafik AB:n kanssa kuusivuotisen sopimuksen, joka kattaa kaikkien Tukholman metroasemille asennettujen hissien ja liukuportaiden kunnossapidon. Sopimukseen kuuluu kaikkiaan 362 hissiä ja 372 liukuporrasta, ja se tulee voimaan vuoden 2010 alusta.

Tukholman metroverkko koostuu seitsemästä linjasta ja sadasta asemasta ja sillä on pituutta 108 kilometriä. Storstockholms Lokaltrafik (SL) on jo pitkään vastannut kaupungin tarpeisiin tarjoamalla sille tehokkaan ja ympäristöystävällisen joukkoliikennejärjestelmän. Metro otettiin käyttöön vuonna 1950. Sitä käyttää päivittäin yli 700 000 matkustajaa Tukholman alueella.

”Arvostamme sitä, että SL luottaa tukeemme pyrkiessään saavuttamaan tavoitteensa, eli tarjoamaan maailmanluokan joukkoliikenneratkaisun asiakkailleen”, sanoo KONEen Pohjois- ja Keski-Euroopan aluejohtaja Noud Veeger. ”Palvelumme, kuten Modular Based Maintenance™ (1 ja KONE eOptimum™ (2 luovat lisäarvoa SL:lle ja sen asiakkaille erityisesti ihmisvirtojen hallinnassa.”

1) KONE Modular Based Maintenance™ on pitkälle kehitetty ennakoiva kunnossapitopalvelu, joka ottaa huomioon laitteiden erilaiset tekniset ominaisuudet ja asiakaskohtaiset vaatimukset. Niiden pohjalta KONE kehittää yhdessä asiakkaan kanssa kullekin laitteelle oman kunnossapitosuunnitelman ja optimoi siten laitteen suorituskyvyn ja kunnossapitopalvelun laadun.

2) KONE eOptimum™ on hissien, liukuportaiden ja automaattiovien kunnossapitoa koskeva verkkopohjainen raportointityökalu. Innovatiivisen työkalun avulla asiakkaat voivat saada raportteja automaattisesti sähköpostitse tai tarkistaa kunnossapidon laskutustapahtumansa verkossa. Sen avulla voi lisäksi seurata käynnissä olevan työn etenemistä reaaliajassa ja hakea tietoa aikaisemmista kunnossapitotöistä.

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2008 KONEen liikevaihto oli 4,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 34 800. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. +358 204 75 4787

2009-10-20 KONEelle merkittävä kunnossapitosopimus Tukholman metroon