koneelle-merkittavia-tilauksia-isosta-britanniasta-ja-venajalta

Lehdistötiedotteet Julkaistu 20.04.2005

KONE on saanut kaksi merkittävää tilausta, toisen Isosta-Britanniasta ja toisen Venäjältä.

Isossa-Britanniassa KONE sai hissitilauksen New Street Square -projektiin Lontooseen. Hankkeesta, joka koostuu neljästä vähittäiskauppa-, viihde- ja toimistorakennuksesta, vastaa Euroopan suurin rakennuttajayhtiö Land Securities. KONE toimittaa hankkeen eri tarpeisiin yhteensä 37 hissiä. Tilauksen arvo on yli 10 miljoonaa euroa.

KONE toimittaa myös 28 hissiä ja neljä liukuporrasta Naberezhnaya Tower C:hen, joka on osa kolmirakennuksista rakennushanketta Moskovassa. Tilaukseen kuuluu kuuden KONE Alta™ -hissin ryhmä, jonka hissien huippunopeus on 8,0 m/s. Valmistuessaan 56-kerroksinen Naberezhnaya Tower C on yksi Euroopan korkeimpia rakennuksia yli 250 metrin korkeudellaan. KONE on jo aiemmin saanut tilaukset projektin edellisiin vaiheisiin.

”Suurprojekteilla on merkittävä rooli KONEen kasvustrategiassa. Nämä tilaukset osoittavat, että voimakkaasti kilpailuilla suurprojektin markkinoilla merkittävät asiakkaat luottavat KONEeseen ja sen osaamiseen vaativissa projekteissa”, KONEen suurprojekteista vastaava johtaja William Orchard kertoo.

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501

KONE on maailman neljänneksi suurin hissi- ja liukuporrasyhtiö, ja se tarjoaa kattavia ja innovatiivisia ratkaisuja hissien ja liukuportaiden asennukseen, huoltoon ja modernisointiin sekä automaattiovien huoltoon. KONE mahdollistaa päivittäin turvallisen ja esteettömän liikkumisen sadoille miljoonille ihmisille joka puolella maailmaa. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.