KONEelle tarjouttu yli 90 prosenttia Partekin osakkeista

Pörssitiedotteet Julkaistu 16.08.2002

TIEDOTTA EI SAA JULKAISTA YHDYSVALLOISSA, JAPANISSA, KANADASSA TAI AUSTRALIASSA
KONEen julkinen ostotarjous Partekin osakkeista päättyy tänään 16.8.2002. Alustavan laskennan mukaan tarjouksen on hyväksynyt n. 8.300 Partekin osakkeenomistajaa ja KONEelle tarjottujen osakkeiden määrä yhdessä KONEen jo omistamien osakkeiden kanssa ylittää 90 prosenttia Partekin osakkeista ja kaikkien osakkeiden tuottamasta äänimäärästä. Tarjouksen lopullinen tulos julkistetaan 21.8.2002 mennessä.
Lopullisen tuloksen selvittyä KONE tulee hyväksymään ostotarjouksen ja toteuttamaan osakkeiden kaupan alustavasti 23.8.2002. Tämän jälkeen KONE tulee tekemään arvopaperimarkkinalain edellyttämän lunastustarjouksen ja käyttämään osakeyhtiölain mukaista lunastusoikeuttaan tarjoamalla muille osakkeenomistajille ostotarjouksen mukaista 15,30 euron osakekohtaista hintaa. Lisätietoja julkistetaan ostotarjouksen lopullisen tuloksen julkistamisen yhteydessä, arviolta 21.8.2002.
Mikäli ostotarjouksen mukaiset kaupat toteutetaan alustavan aikataulun mukaisesti 23.8.2002, tarjoushinta maksetaan osakkeenomistajille arviolta 28.8.2002.
Kone julkisti ostotarjouksen Partekin osakkeista ja niihin osakeyhtiölain mukaan oikeuttavista arvopapereista 20.5.2002. Tarjottu hinta oli 15,30 euroa osakkeelta. Tarjousaika alkoi 18.6.2002 ja alustava päättymisaika oli 16.8.2002.
Kone Oyj
Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri
Kone Finance Oy
Aimo Rajahalme
hallituksen puheenjohtaja

Tapio Hakakari, puhelin 020 475 4226, GSM 0400 408 316 sekä Nordea Securities Corporate Finance Oy, puhelin 09 4785 031.
Tiedotetta ei saa julkistaa tai jakaa kokonaan tai osin Yhdysvaltoihin, Kanadaan, Australiaan tai Japaniin tai näissä maissa.
Tarjousta ei suoraan tai välillisesti tehdä Yhdysvalloissa tai kohdisteta Yhdysvaltoihin, käyttäen postilaitosta tai mitään osavaltioiden välisen tai kansainvälisen kaupan välineitä (sisältäen muun muassa telefaksin, teleksin, puhelimen tai internetin) eikä tarjousta suoraan tai välillisesti tehdä Kanadassa, Australiassa tai Japanissa, eikä sitä myöskään kohdisteta näihin maihin.

2002-08-16 KONEelle tarjouttu yli 90 prosenttia Partekin osakkeista