KONEelle tilaus Cannon Place -toimistoprojektiin Lontooseen

Lehdistötiedotteet Julkaistu 02.05.2008

KONE on saanut Hines-kiinteistöyhtiöltä tilauksen Cannon Place -toimistorakennuksen uudistamishankkeeseen Lontoon Cityyn. Cannon Streetin metroaseman yhteydessä sijaitseva toimistokokonaisuus korvataan kokonaan uusilla moderneilla toimisto- ja liiketiloilla. Lontoon rahoitusmaailman ytimeen sijoittuva metroasema on yksi Lontoon vilkkaimmista risteyskohdista. Tilaus kirjattiin tammi-maaliskuun 2008 tilauskantaan.

“On erittäin hienoa, että saamme aloittaa ensimmäisen yhteisen projektimme Hinesin kanssa Isossa-Britanniassa. Hines on aiemmin toiminut yhteistyössä KONEen kanssa useissa muissa näyttävissä projekteissa eri maissa", kertoo Noud Veeger, KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan toiminnoista vastaava johtaja. ”Lontoon Cannon Streetille kohoava uusi toimistokokonaisuus toteuttaa Hinesin vision metroaseman ja sen ympäristön muuttamisesta osaksi Lontoon Cityn modernia kaupunkikeskustaa.”

Cannon Streetin modernisoidun metroaseman päälle kohoava Cannon Place tarjoaa metro- ja junamatkustajille entistä helpomman yhteyden metro- ja junaverkostoon sekä uudistuneen liikekeskuksen palvelut. Asema-alueen kehittäminen tukee lähes 27 miljoonan matkustajan virtaa vuosittain ja mahdollistaa aseman tulevaisuudessa kasvavat liikennevirrat tarjoten samalla entistä parempia palveluja ja uudistuneen lipunmyyntijärjestelmän.

Tilaukseen kuuluu 24 hissiä, joista 12 on näköalahissejä, ja 4 liukuporrasta. Laitteiden asennukset aloitetaan vuoden 2009 puolivälissä ja niiden ennustetaan valmistuvan vuoden 2010 loppuun mennessä.

Hines on maailmanlaajuisesti toimiva kiinteistöyhtiö, joka keskittyy kiinteistösijoittamiseen sekä kiinteistöjen hallinnoimiseen ja kehittämiseen. Hinesin portfoliossa on yli tuhat liike-, toimisto- ja asuinhuoneistoa sekä kauppakeskuksia, sairaaloita, urheilukeskuksia ja hotelleja.

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501 tai 050 384 9440

2008-05-02 KONEelle tilaus Cannon Place -toimistoprojektiin Lontooseen