KONEelle tilaus Heathrow’n terminaali 2:n laajennukseen

Lehdistötiedotteet Julkaistu 01.09.2011

KONE toimittaa 40 hissiä, 18 liukuporrasta ja 12 liukukäytävää Heathrow’n lentokentän terminaali 2:n satelliittirakennukseen T2B. Projektin valmistuttua KONEen ratkaisut auttavat vuosittain arviolta 20 miljoonaa matkustajaa liikkumaan lentokentän terminaaleissa sujuvasti ja tehokkaasti.

KONE asentaa kaikkiaan 34 KONE MonoSpace® -hissiä sekä 6 KONE Motala™ -kevyth

issiä, jotka helpottavat liikuntarajoitteisten esteetöntä liikkumista. Tilaukseen sisältyy myös 10 raskaaseen käyttöön tarkoitettua KONE TransitMaster™ 140 -liukuporrasta, 8 KONE TravelMaster™ 110 -liukuporrasta ja 12 liukukäytävää, jotka myös tekevät satelliittirakennuksessa liikkumisesta helppoa ja sujuvaa.

KONE MonoSpace® -hisseissä on vähän energiaa kuluttavat KONE EcoDisc® -nostokoneistot sekä regeneratiiviset ratkaisut, jotka auttavat pienentämään huomattavasti terminaalin hiilidioksidipäästöjä.

”Olemme iloisia siitä että Balfour Beatty valitsi meidät yhteistyökumppaniksi jälleen uuteen projektiin Heathrow’n lentokentällä. Voimme olla ylpeitä, että innovatiiviset ja energiatehokkaat ratkaisumme tukevat ihmisvirtojen sujuvaa liikkumista yhdellä maailman vilkkaimmista lentokentistä”, toteaa KONEen Ison-Britannian toimitusjohtaja Michael Williams.

KONE on ollut yli kymmenen vuoden aikana mukana useissa projekteissa BAA:n ylläpitämällä Heathrow’n lentokentällä. Yritys toimitti hiljattain laitteet terminaali 5:n satelliittirakennukseen T5C. Uusi terminaali 2B avautuu matkustajille vuonna 2014.

Tilaus kirjattiin vuoden 2011 toiselle neljännekselle.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2010 KONEen liikevaihto oli 5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 33 800. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

2011-09-01 KONEelle tilaus Heathrow’n terminaali 2:n laajennukseen