KONEelle tilaus Hongkongin metron laajennukseen

Lehdistötiedotteet Julkaistu 22.12.2010

KONE on sopinut 37 hissin, 41 liukuportaan ja viiden liukukäytävän toimituksesta Hongkongin metron West Island -radan laajennukseen.
"Olemme erittäin ilahtuneita, että MTR Corporation valitsi KONEen toimittajaksi Hongkongin maailmanluokan metroverkoston laajennukseen. KONE on työskennellyt MTR:n kanssa usean vuoden ajan ja voimme nyt entisestään laajentaa yhteistyötämme, joka perustuu keskinäiseen luottamukseemme ja yhteisesti jakamiimme arvoihin: turvallisuuteen, laatuun, palveluun ja ympäristön huomioimiseen," kertoo Noud Veeger, KONEen Aasian ja Tyynenmeren toimintojen aluejohtaja.
The West Island Line (WIL) on MTR Island -radan kolmen kilometrin pituinen laajennus, joka kulkee kolmen maanalaisen aseman kautta Hongkongin saarella. KONE asentaa uudet laitteet vuosien 2012 ja 2014 aikana. KONEen huoltokannassa on tällä hetkellä 900 MTR-metroverkoston hissiä ja liukuporrasta.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2009 KONEen liikevaihto oli 4,7 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 34 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Vuonna 1910 perustettu KONE viettää satavuotisjuhlavuottaan vuonna 2010.

2010-12-22 KONEelle tilaus Hongkongin metron laajennukseen