KONEelle tilaus luksushotelliin Australian Perthiin

Lehdistötiedotteet Julkaistu 24.11.2014

KONE Oyj, lehdistötiedote, 24.11.2014

KONE toimittaa 18 hissiä ja liukuporrasta läntiseen Australiaan rakennettavaan kuuden tähden Crown Towers Perth -hotelliin. Huippumoderniin 22-kerroksiseen luksushotelliin tulee 500 huonetta, ja projekti auttaa vastaamaan alueen kotimaisten ja ulkomaisten matkailijoiden kasvaviin majoitustarpeisiin.

Crown Towers Perth  hotelliin tulee uima-allas, ravintoloita, baareja, juhlatiloja, konferenssikeskus, kylpyläosasto ja pelitiloja jokinäkymillä. Valmistuessaan vuonna 2016 Crown Towers Perthistä tulee Australian korkeatasoisin hotelli.

KONEen People Flow -ratkaisut täydentävät hotellin ylellistä designia ja korkeatasoisia tiloja ja varmistavat hotellivieraiden ja henkilöstön sujuvan ja turvallisen liikkumisen. Hotelliin asennetaan yhdeksän KONE MiniSpace(TM)-hissiä, neljä KONE TranSys(TM)-hissiä, kaksi KONE TravelMaster(TM) 110 -liukuporrasta ja kolme huoltohissiä, joita käytetään myös rakennusvaiheessa. Kuten hotellin korkeatasoinen design edellyttää, hissikorien sisustus valmistetaan tilaustyönä.

"Huoli ympäristöstä kasvaa sekä rakennus- että matkailualalla. Olen iloinen, että ekotehokkaat ratkaisumme lisäävät osaltaan Crown Towers Perthin ainutlaatuiseen ilmeeseen ylellisyyden tuntua", sanoo KONEen Aasian, Tyynenmeren ja Lähi-idän aluejohtaja Neeraj Sharma.

Tilaus kirjattiin vuoden 2014 kolmannelle neljännekselle.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja lehdistötiedotteita:
5.11.2014: KONE toimittaa energiatehokkaat People Flow -ratkaisut Australian suurimpiin kuuluvaan liikekeskukseen Collins Squareen
1.09.2014: KONEelle tilaus korkeaan asuinrakennukseen Australian Sydneyssä
20.01.2014: KONE sai tilauksen korkeisiin asuinkerrostaloihin Sydneystä
7.10.2013: KONE toimittaa älykkäitä ja ekotehokkaita People Flow  ratkaisuja näyttävään toimistorakennuskohteeseen Brisbaneen Australiaan

Liisa Kivelä, ulkoisen viestinnän johtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2013 KONEen liikevaihto oli 6,9 miljardia euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä oli yli 43 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.