KONEelle tilaus Mandarin Oriental Tower -pilvenpiirtäjään Chicagoon

Lehdistötiedotteet Julkaistu 04.09.2007

KONE on sopinut Bovis Lend Lease -yhtiön kanssa kaikkien hissien suunnittelusta, toimituksesta ja asennuksesta Palladian Development -yhtiön rakennuttamaan Mandarin Oriental Toweriin Chicagoon, Yhdysvaltoihin.

Monitoimirakennus tarjoaa valmistuttuaan viiden tähden hotellihuoneita, yksityisiä luksusasuntoja ja näyttäviä tornihuoneistoja. Alimmat kerrokset on varattu hotellin ravintoloille ja erikoisliikkeille.

283 metrin korkuinen Mandarin Oriental Tower on valmistuessaan vuonna 2010 yksi Chicagon kymmenestä korkeimmasta rakennuksesta. Näyttävä rakennuskokonaisuus sijaitsee Chicagon kasvavan Millennium Parkin reunalla, josta on kehittynyt tunnettu taiteen, musiikin ja arkkitehtuurin keskus sekä maisemallisesti edustava puistoalue. 61-kerroksisesta pilvenpiirtäjästä 19 kerrosta on varattu Mandarin Oriental -hotellille.

“Olemme ilahtuneita yhteistyöstä Palladian Development, Bovis Land Lease ja ja Solomon Cordwell Buenz Architects -yhtiöiden kanssa, joilla oli merkittävä rooli sopimuksesta päätettäessä.” Lisäksi on ilo osallistua Mandarin-hotelliketjun ensimmäiseen luksushankkeeseen Chicagossa,” toteaa Vance Tang, KONEen Amerikan toiminnoista vastaava johtaja.

Pilvenpiirtäjään asennetaan 14 KONE MiniSpaceTM ja 3 KONE MonoSpace® -hissiä sekä yksi hydraulihissi. Laitteiden asennukset aloitetaan vuoden 2008 huhtikuussa ja niiden ennustetaan valmistuvan vuoden 2010 tammikuussa.

Palladian Development on chicagolainen rakennuttaja, joka kehittää tasokkaita hotelli- ja liiketiloja ympäri maailmaa. Chicagon Mandarin Orientalin asuinhuoneistot voittivat The Robb Reportin julkaiseman ”Best of the Best” -arvioinnin kesäkuussa 2007.

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2006 KONEen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501 tai 050 384 9440

2007-09-04 KONEelle tilaus Mandarin Oriental Tower -pilvenpiirtäjään Chicagoon