KONEelle tilaus One New Change liike- ja toimistokeskukseen Lontooseen

Lehdistötiedotteet Julkaistu 30.08.2007

KONE on sopinut Land Securities -yhtiön kanssa kaikkien hissien ja liukuportaiden toimituksesta ja asennuksesta One New Change -monitoimikeskukseen Lontoon Square Mileen.

Rakennus on valmistuttuaan yksi Lontoon keskustan suurimmista yhdistetyistä kauppa- ja toimistokokonaisuuksista.

“Uusi sopimus jatkaa menestyksekästä yhteistyötämme Land Securities -yhtiön kanssa. Olemme aiemmin toimineet yhteistyössä New Street ja Dashwood House -hankkeissa, joiden ennustetaan valmistuvan vuonna 2008”, KONEen Länsi- ja Pohjois-Euroopan toiminnoista vastaava johta Noud Veeger kommentoi. “Lontoon rakennusmarkkinat ovat kehittyneet hyvin, mihin ovat osaltaan vaikuttaneet vuonna 2012 järjestettävät olympialaiset.”

One New Change on suunniteltu tasokkaaksi liike- ja toimistotilaksi, josta luodaan yksi Lontoon keskustan merkittävimmistä liikekeskittymistä. 52.000 neliömetrin laajuisesta kauppakeskuksesta tulee samalla näyttävä maamerkki Lontoon pankki- ja rahoitusalan keskukseen Lontoon Cityyn.

Rakennukseen asennetaan 32 hissiä, joista 2 on rakennuksen ulkopuolella kulkevia näköalahissejä, ja 13 liukuporrasta. Laitteiden asennukset aloitetaan joulukuussa 2009 ja niiden ennustetaan valmistuvan vuoden 2010 lokakuussa.

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2006 KONEen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501 tai 050 384 9440