KONEelle tilaus Pariisin uuteen oikeustaloon

Lehdistötiedotteet Julkaistu 21.01.2015

KONE Oyj, lehdistötiedote, 21.1.2015

KONE toimittaa 49 hissiä ja kahdeksan liukuporrasta Pariisin uuteen oikeustaloon. Tunnetun arkkitehdin Renzo Pianon suunnittelemaan rakennukseen tulee myös näköalahissi, josta avautuu upeat maisemat.

Uusi oikeustalo sijaitsee Pariisin pohjoisosassa Batignolles-korttelissa. Se kohoaa valmistuttuaan 160 metriin ja tuo saman katon alle Pariisin aluetuomioistuimen, poliisituomioistuimen ja syyttänjäviraston sekä kaupungin kunkin hallinnollisen yksikön alioikeudet.

Oikeustalossa tullaan käyttämään uusimpia korkeisiin rakennuksiin tarkoitettuja energiankulutusta pienentäviä teknologioita. Näihin kuuluvat lämpöinertia, luonnollinen ilmanvaihto, julkisivun aurinkopaneelit ja sadeveden talteenottojärjestelmä.

KONE asentaa rakennukseen uusimman kohdeohjausjärjestelmänsä. Tämä älykäs ratkaisu tehostaa hissien kapasiteettia optimoimalla matkustajien reitit ja estää siten hissien ruuhkautumista, lyhentää hissimatkaan kuluvaa aikaa ja vähentää turhia pysähtymiskertoja.

Innovatiivinen rakennustyön aikainen KONE JumpLift  hissiratkaisu helpottaa ja nopeuttaa rakentamista. KONE JumpLift -ratkaisussa hyödynnetään rakennuksen pysyvää hissikuilua rakennustyön aikana ja valmiit kerrokset otetaan käyttöön samalla kun asennustöitä voidaan jatkaa ylemmissä kerroksissa. KONE JumpLift  ratkaisun väliaikaista kiinteää konehuonetta voidaan rakennustöiden edetessä siirtää hissikuilussa ylöspäin.

Lisäksi rakennukseen asennetaan 37 KONE MonoSpace®  hissiä, yhdeksän KONE MiniSpace(TM)  hissiä ja kahdeksan KONE TravelMaster(TM)  liukuporrasta.

"Olemme erittäin ylpeitä siitä, että Bouygues valitsi meidät toimittajaksi tähän korkeaan rakennuskohteeseen, josta tulee varmasti näkyvä osa Pariisin kaupunkikuvaa", sanoo KONEen Länsi- ja Etelä-Euroopan ja Afrikan aluejohtaja Pierre Liautaud. "Uusimmat energiatehokkaat laitteemme auttavat osaltaan asiakasta saavuttamaan kestävän kehityksen tavoitteensa."

Arelia-konsortion kanssa allekirjoitetun sopimuksen mukaisesti uuden oikeustalon suunnittelusta ja rakennuksesta vastaa Bouygues Construction.

Tilaus kirjattiin vuoden 2014 kolmannelle neljännekselle.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja lehdistötiedotteita:
25.06.2014: KONEelle tilaus Malesian korkeimpaan rakennukseen, KL118-pilvenpiirtäjään
14.04.2014: KONEelle tilaus liike- ja asuinkeskukseen Indonesian Jakartassa
28.09.2011: KONE modernisoi Tour Arevan hissit Pariisissa

Liisa Kivelä, ulkoisen viestinnän johtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2013 KONEen liikevaihto oli 6,9 miljardia euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä oli yli 43 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.