KONEelle tilaus toimistorakennushankkeeseen Shenzhenissä Kiinassa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 23.10.2018

KONE Oyj, lehdistötiedote, 23.10.2018
KONE toimittaa people flow -ratkaisuja Shenzhen Gemdale Center  toimistorakennuskokonaisuuteen Shenzenissä Etelä-Kiinassa. Uusi kiinteistö vastaa osaltaan älykkäiden ja ympäristön kannalta kestävien liiketilojen kasvavaan tarpeeseen.
Shenzhen Gemdale Center sijaitsee Nanshan District High-tech Parkissa, Kiinan piilaaksoksi luonnehditulla alueella, jossa on useita huipputeknologiayritysten pääkonttoreita. Rakennus on suunniteltu tukemaan innovointia ja yhteistyötä. Se tarjoaa älykkäitä toimistotiloja muun muassa IT-, viestintä- ja finanssialan yrityksille.
Kokonaisuuteen kuuluu kaksi toimistotornia, joista toinen on 48-kerroksinen ja noin 209 metriä korkea ja toinen 39-kerroksinen ja 168 metriä korkea. Pinta-ala on yhteensä yli 280 000 neliömetriä. Torneja yhdistää 49 metriä korkea rakennus, jossa on 11 kerrosta. Toimistojen lisäksi rakennukseen tulee T&K-keskus, klubitiloja, rakennukset yhdistävä siltarakenne, puutarha ja 1 174 maanalaista parkkipaikkaa.
KONE toimittaa kohteeseen innovatiivisia ja energiatehokkaita ratkaisuja, kuten 47 KONE MiniSpace®  hissiä, yhdeksän KONE MonoSpace®  hissiä ja 10 KONE TravelMasterTM  liukuporrasta. KONE Access -kulunvalvontakäyttöliittymään integroitu kohdeohjausjärjestelmä optimoi matkustajavirrat sujuvoittaen liikkumista aulan läpi ja lyhentäen hissimatkaan kuluvaa aikaa. KONE E-Link(TM)  valvontajärjestelmän avulla hissi- ja liukuporrasjärjestelmiä voidaan valvoa keskitetysti.
"KONEen älykkäät ja energiatehokkaat ratkaisut mahdollistavat työntekijöiden ja vieraiden sujuvan liikkumisen Shenzhen Gemdale Centerissä. Olen iloinen, että KONE valittiin toimittamaan laitteet tähän mielenkiintoiseena innovatiiviseen projektiin", sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson.
Shenzhen Gemdale Centerin on määrä valmistua vuonna 2020. Sen rakennuttaja on Gemdale Properties and Investment Corporation ja suunnittelija Callison RTKL.
Tilaus kirjattiin vuoden 2018 kolmannelle neljännekselle.
Hanna Rutanen, viestintäpäällikkö, KONE Oyj, puh. +358 41 5071361. media@kone.com
Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja tiedotteita:
KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2017 KONEen liikevaihto oli 8,9 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 55 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.