KONEelle tilaus WOW-huoneistohotellitorniin Dubaissa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 10.01.2018

KONE Oyj, lehdistötiedote, 10.1.2018

KONE toimittaa 23 hissiä WOW-hotelli- ja huoneistohotellitorniin Yhdistyneiden Arabiemiraattien Dubaissa.

Dubain nopeasti kehittyvässä asuin- ja liikekeskuksessa Business Bayssa sijaitseva 323 metriä korkea torni käsittää 76 kerrosta. Tilaukseen sisältyy 16 KONE MiniSpace®  hissiä ja seitsemän KONE MonoSpace®  hissiä sekä kaksi lastauslaiturialueen hissiä ja kolme esteetöntä kevythissiä.

"Hotellihuoneiden ja -huoneistojen määrä Dubaissa nousee arviolta 134 000:een vuoden 2018 loppuun mennessä. On hienoa, että saamme olla mukana kaupungin hotellisektorin kasvussa ja pääsemme tarjoamaan hotellitornissa vieraileville ja työskenteleville ensiluokkaisen hissimatkan", sanoo KONEen Etelä-Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan aluejohtaja Pierre Liautaud.

Torni valmistuu arviolta vuonna 2020. Sen on suunnitellut Aedas Architects Ltd, ja rakennuttajana toimii WOW investments Ltd.

Tilaus kirjattiin vuoden 2017 kolmannelle neljännekselle.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja lehdistötiedotteita:

06.03.2017: KONEelle tilaus Riadin metroon Saudi-Arabiassa

11.01.2017: KONEelle tilaus Bahrainin kansainvälisen lentoaseman laajennukseen

12.05.2016: KONEen laitteet Lähi-idän suurimpaan sairaalakampukseen Turkin Adanassa

27.04.2016:KONEelle merkittävä tilaus Dohan metroprojektiin Qatarissa

Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330, media@kone.com

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2016 KONEen liikevaihto oli 8,8 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 52 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä.