koneen-hallituksen-allekirjoittama-jakautumissuunnitelma

Pörssitiedotteet Julkaistu 01.11.2004

KONEen hallitus on tänään 1. marraskuuta 2004 allekirjoittanut KONEen jakautumista koskevan jakautumissuunnitelman, joka on kokonaisuudessaan tämän tiedotteen liitteenä.

Jakautumissuunnitelma sisältää ehdotukset muun muassa seuraavista seikoista:

• vastaanottavien yhtiöiden toiminimet, yhtiöjärjestykset, hallitukset, tilintarkastajat ja osakepääomat
  • jakautumisvastike KONEen osakkeenomistajille
  • KONEen vuoden 2004 optio-oikeuksien vaihto vastaanottavien yhtiöiden liikkeeseen laskemiin vastaavanehtoisiin optio-oikeuksiin
  • jakautuvan emoyhtiön varojen ja velkojen jakaminen uusien konsernien emoyhtiöille

Jakautumisessa syntyvien konsernien liiketoimintojen esittely, konsernien taseet, pro forma -muotoinen taloudellinen historia ja muut ehdotettuun jakautumiseen liittyvät tarkemmat tiedot esitetään jakautumisesitteessä, joka julkistetaan 9. joulukuuta 2004. KONEen ylimääräinen yhtiökokous päättää jakautumisesta 17. joulukuuta 2004.

Jakautumissuunnitelman lisäksi 1. marraskuuta 2004 julkaistaan kutsu ylimääräiseen yhtiökokoukseen ja tiedote ehdotetun jakautumisen ja tilikauden pidentämisen vaikutuksista KONEen vuoden 2004 optio-oikeuksiin.

KONEen taloudellisena neuvonantajana ja jakautumisen pääjärjestäjänä Suomessa toimii Aventum Partners Oy. Oikeudellisena neuvonantajana toimii Asianajotoimisto Castrén & Snellman Oy.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri