KONEen materiaalinkäsittelyliiketoiminnasta Kone Cargotec, muutoksia emoyhtiön visuaaliseen ilmeeseen

Lehdistötiedotteet Julkaistu 09.01.2004

Traktorien ja metsäkoneiden myyntien myötä materiaalinkäsittelyliiketoimintaryhmän rakenne on merkittävästi muuttunut. Tämän seurauksena liiketoimintaryhmän nimi muutetaan toimintaa paremmin kuvaavaksi. Ryhmän uusi nimi on Kone Cargotec. Sen liiketoiminta-alueita ovat Kalmar (kontinkäsittely) ja Hiab (kuormankäsittely).

KONE Oyj:n ja hissi- ja liukuporrastoiminnan visuaalinen ilme erotetaan toisistaan, ja emoyhtiö siirtyy käyttämään konsernitason viestinnässä uutta visuaalista ilmettä. Tuttu sininen blokkilogo säilyy hissi- ja liukuporrastoiminnalla.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Aimo Rajahalme
talousjohtaja

Tapio Hakakari, hallituksen sihteeri, KONE , puh. 0204 75 4226
Carl-Gustaf Bergström, toimitusjohtaja, Kone Cargotec, puh. 0204 55 4999
Annamari Lammassaari, brändijohtaja, KONE, puh. 0204 75 4339

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Se koostuu kahdesta liiketoimintaryhmästä, jotka ovat KONE Hissit ja liukuportaat ja Kone Cargotec. KONE Hissit ja liukuportaat myy, valmistaa, asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä ja liukuportaita sekä huoltaa rakennusten automaattiovia. Kone Cargotec toimittaa tuotteita ja ratkaisuja helpottamaan tavaroiden siirtelyä ja kuormaamista. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.