KONEen optio-oikeuksien 2005A, 2005B, 2005C ja 2007 ehtoja muutettu

Pörssitiedotteet Julkaistu 26.02.2008

KONE Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen hyväksyttyä 25. helmikuuta 2008 maksuttoman osakeannin yhtiön optio-oikeuksien 2005A, 2005B, 2005C ja 2007 ehtoja on muutettu seuraavasti:
Optio-oikeuksilla 2005A ja 2005B on merkittävissä kullakin kaksitoista (12) KONEen B-sarjan osaketta merkintähintaan 4,02 euroa osakkeelta.
Optio-oikeuksilla 2005C ja 2007 on merkittävissä kullakin kaksi (2) KONEen B-sarjan osaketta. Yhtiökokouksen 25. helmikuuta 2008 päättämän osingonjaon jälkeen optio-oikeudella 2005C merkittävän KONEen B-sarjan osakkeen merkintähinta on 12,55 euroa osakkeelta ja optio-oikeudella 2007 vastaavasti 24,795 euroa osakkeelta. Optio-oikeuksilla 2005C ja 2007 merkittävien osakkeiden merkintähintaa alennetaan optio-oikeuksien ehtojen mukaisesti ehdoissa mainituissa erityistapauksissa ja ajankohtina.
KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.
Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226
Jukka Ala-Mello