KONEen optio-oikeuksien 2010 ja 2013 ehtoja muutettu

Pörssitiedotteet Julkaistu 03.12.2013

KONE Oyj, pörssitiedote,3. joulukuuta 2013 klo 9.30

KONE Oyj:n ylimääräisen yhtiökokouksen hyväksyttyä 2. joulukuuta 2013 maksuttoman osakeannin, yhtiön optio-oikeuksien 2010 ja 2013 ehtoja on muutettu seuraavasti:

Optio-oikeuksilla 2010 ja 2013 on merkittävissä kullakin kaksi (2) KONEen B-sarjan osaketta. Ylimääräisen yhtiökokouksen 2. joulukuuta 2013 päättämän osingonjaon jälkeen optio-oikeudella 2010 merkittävän KONEen B-sarjan osakkeen merkintähinta on 14,075 euroa osakkeelta ja optio-oikeudella 2013 vastaavasti 27,60 euroa osakkeelta. Optio-oikeuksilla 2010 ja 2013 merkittävien osakkeiden merkintähintaa alennetaan optio-oikeuksien ehtojen mukaisesti ehdoissa mainituissa erityistapauksissa ja ajankohtina.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri

Anne Korkiakoski
markkinointi- ja viestintäjohtaja

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2012 KONEen liikevaihto oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 40 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.