KONEen ratkaisut mahdollistavat sujuvan liikkumisen Hainan Towerissa Kiinassa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 21.03.2013

KONE Oyj, lehdistötiedote, 21.3.2013

KONE toimittaa 31 hissiä ja neljä KONE TravelMaster® 110 -liukuporrasta Etelä-Kiinassa Hainanin provinssissa sijaitsevaan Haikoun kaupunkiin nousevaan uuteen maamerkkiin, Hainan Toweriin. Tilaus kattaa 28 KONE MiniSpace(TM) -hissiä ja kolme KONE MonoSpace®  -hissiä.

KONE MiniSpace -hissien maksimikapasiteetti on 1600 kg ja huippunopeus kuusi metriä sekunnissa. KONE toimittaa projektiin myös KONE E-Link(TM)  etävalvontajärjestelmän.

Lähes 200 metriin kohoavan 45-kerroksisen päärakennuksen lisäksi projektiin kuuluu 80-metrinen 17-kerroksinen oheisrakennus ja kokonaisuuden yhdistävä matalampi rakennus. Toimistojen lisäksi rakennuksiin tulee kauppoja ja ravintoloita. Rakennuksen on määrä valmistua vuoden 2013 loppuun mennessa ja virallisesti se avataan yleisölle vuoden 2014 loppuun mennessä.

"Olemme iloisia, että meidän People Flow®  ratkaisumme valittiin varmistamaan ihmisten sujuva liikkuminen ilman turhia viivytyksiä Hainan Towerissa. Liikennevirtojen analyysityökalumme auttoivat meitä löytämään asiakkaan kanssa yhteistyössä tähän kohteeseen parhaiten sopivat ratkaisut", toteaa KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson.

Projektin rakennuttaja on Beijing Construction Engineering Group Co., Ltd. ja suunnittelusta vastaa Zhongxu Planning & Architecture Design Co., Ltd.

Tilaus kirjattiin KONEen vuoden 2012 viimeiselle vuosineljännekselle.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

KONEen verkkosivuilta www.kone.com/tiedotteet löytyy aikaisemmin julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista monikäyttöisiin rakennuksiin:

13.03.2013 KONE toimittaa laitteet uusiutuvaan Kuntsevo Centeriin Moskovaan
12.03.2013 KONEelle tilaus superkorkeaan pilvenpiirtäjään Chongqingiin
2.11.2012 KONE toimittaa People Flow -ratkaisuja Suzhou Modern Media Plazaan

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2012 KONEen liikevaihto oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 40 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.