KONEen toimittaa hissejä ja liukuportaat Manila Bay Resorts -lomakohteeseen Filippiineillä

Lehdistötiedotteet Julkaistu 15.01.2014

KONE Oyj, lehdistötiedote, 15.1.2014

Manila Bay Resorts -lomakohde

KONE toimittaa 162 hissiä ja liukuporrasta Filippiineillä Manilanlahden rannalla rakenteilla olevaan uuteen Manila Bay Resorts  -kasino-, hotelli- ja kauppakeskukseen. Tilaukseen sisältyy myös kolmen vuoden kunnossapitosopimus.

Tilaus 44 hehtaarin rakennuskohteeseen sisältää 120 KONE S MonoSpace® -hissiä, neljä KONE TranSys(TM) -tavarahissiä, 36 KONE TravelMaster(TM)  -liukuporrasta ja kaksi KONE-ruokahissiä. KONE E-link -etävalvontajärjestelmä varmistaa, että hissejä ja liukuportaita voidaan valvoa ja hallita reaaliajassa.

Manila Bay Resortsin kasino tulee olemaan auki vuorokauden ympäri, ja kohteen kolmeen hotelliin tulee yli 2 000 huonetta. Kauppojen ja ravintoloiden lisäksi rakennuskohteeseen tulee myös lasikatteinen uima-allas ja hiekkaranta.

"Olemme iloisia saadessamme olla osaltamme vaikuttamassa tämän näyttävän rakennuskohteen sujuvaan toimintaan", sanoo Aasian ja Tyynenmeren ja Lähi-idän aluejohtaja Noud Veeger KONEelta. "Tekemällä läheistä yhteistyötä asiakkaan kanssa pystyimme tarjoamaan projektin laajuuteen ja vaatimuksiin täydellisesti sopivat ratkaisut."

Pääurakoitsijana vuonna 2015 valmistuvassa hankkeessa on japanilaisen kasinokonserni Universal Entertainment Corpin tytäryhtiö Tiger Resort Leisure and Entertainment Inc. Arkkitehdit ovat GF & Partners Architects sekä Pimentel Rodriguez Simbulan & Partners Architects.

Tilaus kirjattiin vuoden 2013 viimeiselle neljännekselle.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/tiedotteet julkaistuja lehdistötiedotteita:

- 07.10.2013 KONE toimittaa älykkäitä ja ekotehokkaita People Flow  ratkaisuja näyttävään toimistorakennuskohteeseen Brisbaneen Australiaan

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2012 KONEen liikevaihto oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 40 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.