KONEen uudet pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet

Pörssitiedotteet Julkaistu 07.05.2008

Vuoden 2007 lopulla KONE määritteli visionsa ja täsmensi strategiansa voidakseen reagoida liiketoimintaympäristön muutoksiin tehokkaammin ja syventääkseen asiakaslähtöisyyttä kaikissa toiminnoissaan. KONE on nyt määritellyt uudet pitkän aikavälin tavoitteet, jotka korvaavat aiemmin jakautumisen yhteydessä toukokuussa 2005 määritellyt taloudelliset tavoitteet.

Uudet pitkän aikavälin tavoitteet ovat:

Kasvu: markkinoita nopeampi kasvu

Kannattavuus: Liikevoitto-% 14

Kassavirta: tehokkaampi käyttöpääoman kierto

“Työstämme aktiivisesti uusia kehitysohjelmiamme. Nämä ohjelmat mahdollistavat KONEen jatkuvan kehittämisen entistä asiakaslähtöisemmäksi ja tuottavammaksi yhtiöksi. Pitkän aikavälin tavoitteenamme on kehittää KONEesta mahdollisimman vahva toimija alalla niin markkina-aseman kuin myös kannattavuuden suhteen”, sanoo KONEen pääjohtaja Matti Alahuhta.

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Aimo Rajahalme, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. 0204 75 4484

2008-05-07 KONEen uudet pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet