KONEesta ensimmäinen arvostetun GOOD DESIGN -palkinnon voittanut hissiyhtiö

Lehdistötiedotteet Julkaistu 23.01.2009

KONE Oyj:n innovatiivinen FourSeasons™-hissisisustuskonsepti on palkittu vuoden 2008 GOOD DESIGN -palkinnolla. KONE on ensimmäinen hissi- ja liukuporrasyhtiö, jolle on myönnetty yhtä tärkeä huomionosoitus. Vuonna 1950 perustettu GOOD DESIGN tunnetaan eräänä maailman arvostetuimpana muotoilupalkinto-ohjelmana. Kilpailun järjestäjät Chicago Athenaeum -museo ja Euroopassa toimiva European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies jakoivat palkinnot tunnustuksena vuosien 2006–2008 parhaista uusista grafiikka- ja tuotemuotoiluista ja -innovaatioista.

KONEen vuonna 2006 luotu FourSeasons™-konsepti on osa KONE Design -sarjaa, joka yhdistelee eri vuodenaikoja ja kulttuuri-ilmapiirejä heijastelevia värisävyjä. Yli 70 erikseen suunniteltavaa vaihtoehtoa tarjoavat asiakkaille satoja eri mahdollisuuksia sovittaa hissit eri tiloihin ja arkkitehtonisiin tyyleihin.

“Olemme erittäin tyytyväisiä saadessamme vastaanottaa tämän merkittävän palkinnon osoituksena KONEen innovatiivisesta hissien sisätilojen suunnittelutyöstä”, sanoo KONEen muotoilujohtaja Anne Stenros. “KONEen tarjonta on suunniteltu helpottamaan ja nopeuttamaan asiakkaan valintaa, kun etsitään hienostunutta ja tyylikästä hissimuotoilua, joka istuu aidosti rakennuksen puitteisiin. Keskityimme suunnitteluvaiheen aikana siihen, että jokaisella hissikorilla olisi oma ilmapiirinsä tai tunnelmansa, joka yllättää matkustajansa positiivisesti.”

Lisätietoa KONEen palkitusta muotoilusta löytyy sivulta: www.kone.com.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh +358 50 674 11

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2008 KONEen liikevaihto oli 4,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 34 800. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

2009-01-23 KONEesta ensimmäinen arvostetun GOOD DESIGN -palkinnon voittanut hissiyhtiö