Muutoksia KONEeen johtokunnassa ja organisaatiossa

Pörssitiedotteet Julkaistu 13.09.2010

KONE perustaa uuden Customer Experience -yksikön vahvistamaan KONEen kehitystä entistä asiakaslähtöisemmäksi yritykseksi. Yksikön johtajaksi on nimitetty Juho Malmberg, joka on toiminut kehitysjohtajana viimeiset viisi vuotta. Uudeksi kehitysjohtajaksi on nimitetty Kati Hagros.

KONEen palveluliiketoimintaa vuodesta 2005 johtanut Peter de Neef lopettaa KONEen palveluksessa 31.10.2010 ja siirtyy toimitusjohtajaksi hollantilaiseen yritykseen.

Palveluliiketoiminnan johtajaksi on nimitetty Pekka Kemppainen. Hän on johtanut KONEen Aasian ja Tyynenmeren aluetta viimeiset kuusi vuotta.

Aasian ja Tyynenmeren aluejohtajaksi on nimitetty Noud Veeger, joka on johtanut Keski- ja Pohjois-Euroopan aluetta viimeiset viisi vuotta.

Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtajaksi on nimitetty Ari Lehtoranta, joka on vastannut suurprojektitoiminnasta viimeiset kaksi vuotta. Suurprojektitoiminnan johtajaksi on nimitetty Tarek Elnaggar, joka tällä hetkellä vastaa KONEen Lähi-idän toiminnoista.

Juho Malmberg, Pekka Kemppainen, Noud Veeger ja Ari Lehtoranta jatkavat johtokunnan jäseninä ja raportoivat toimitusjohtaja Matti Alahuhdalle. Kati Hagros raportoi talousjohtaja Henrik Ehrnroothille ja Tarek Elnaggar uuslaiteliiketoiminnan johtaja Heikki Leppäselle. Kaikki nimitykset astuvat voimaan 1.11.2010.

”Tavoitteemme on tehdä KONEesta yhä vahvempi yritys toimialallamme. Kehitämme kilpailukykyämme aktiivisesti ja laajalla rintamalla. Näillä nimityksillä tuemme tätä kehitystä”, kertoo KONEen toimitusjohtaja Matti Alahuhta.

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2009 KONEen liikevaihto oli 4,7 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 34 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Vuonna 1910 perustettu KONE viettää satavuotisjuhlavuottaan vuonna 2010.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4775

Matti Alahuhta