Muutoksia KONEen johtoryhmässä

Pörssitiedotteet Julkaistu 18.03.2004

Kauppatieteiden maisteri Noud Veeger, 42, on nimitetty KONEen johtoryhmän jäseneksi vastuualueenaan uudet hissit ja liukuportaat. Veeger toimi aiemmin KONEen Ison-Britannian tytäryhtiön toimitusjohtajana.

Tekniikan lisensiaatti Pekka Kemppainen, 49, on nimitetty Aasian ja Tyynenmeren alueen aluejohtajaksi. Kemppainen vastasi aiemmin uushissiliiketoiminnasta.

Diplomi-insinööri Heimo Mäkinen, 59, on nimitetty Pohjois-Amerikan aluejohtajaksi ja KONEen Yhdysvaltain tytäryhtiön KONE Inc. toimitusjohtajaksi. Heimo Mäkinen toimi aiemmin Aasian ja Tyynenmeren alueen aluejohtajana sekä teknologiasta ja ostoista vastaavana johtajana.

Teknologia- ja tuotekehitysjohtajaksi on nimitetty diplomi-insinööri Heikki Leppänen, 47. Hissi- ja liukuporrasliiketoiminnan ostotoiminnasta vastaa organisaatiomuutoksen jälkeen johtoryhmän jäsen William Orchard.

Nimitykset astuvat voimaan 1. huhtikuuta 2004 alkaen. Tämän jälkeen KONEen johtoryhmässä ovat mukana seuraavat jäsenet:

• Toimitusjohtaja Manfred Eiden
  • Johtaja Klaus Cawén, lakiasiat, yritysostot ja Toshiba-allianssi
  • Johtaja Michel Chartron, rakennusten automaattiovien huolto
  • Johtaja William Orchard, huolto ja ostotoiminta
  • Johtaja Aimo Rajahalme, talous ja rahoitus, tietojärjestelmät
  • Johtaja Kerttu Tuomas, henkilöstö
  • Johtaja Noud Veeger, uudet hissit ja liukuportaat

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Kerttu Tuomas
henkilöstöjohtaja

Kerttu Tuomas, henkilöstöjohtaja, puh. 0400 626 825

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Se koostuu kahdesta liiketoimintaryhmästä, jotka ovat KONE Hissit ja liukuportaat ja Kone Cargotec. KONE Hissit ja liukuportaat myy, valmistaa, asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä ja liukuportaita sekä huoltaa rakennusten automaattiovia. Kone Cargotec toimittaa tuotteita ja ratkaisuja helpottamaan tavaroiden siirtelyä ja kuormaamista. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.

2004-03-18 Muutoksia KONEen johtoryhmässä