Muutoksia KONEen organisaatiorakenteessa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 10.06.2004

KONE vastaa Euroopan yhdentymiskehitykseen jakamalla hissi- ja liukuporrasliiketoiminnan alueorganisaation Euroopassa kahteen osaan aiemman kolmen sijasta. Uudet alueet ovat Keski- ja Pohjois-Eurooppa sekä Länsi- ja Etelä-Eurooppa.

Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtajaksi on nimitetty insinööri Laurent Gielis, 59. Hän on työskennellyt KONEella vuodesta 1974 ja siirtyy aluejohtajaksi KONEen Kiinan toimintojen toimitusjohtajan tehtävistä. Ennen sitä hän on toiminut useissa johtavissa tehtävissä KONEen Belgian tytäryhtiössä.

Länsi- ja Etelä-Euroopan aluejohtajaksi on nimitetty kauppatieteiden maisteri Eric Maziol, 54. Hän on työskennellyt KONEella vuodesta 1977, ja toiminut mm. KONEen Ranskan toimintojen toimitusjohtajana ja KONEen markkinoinnista ja kenttätoiminnasta vastaavana johtajana. Viimeksi hän on työskennellyt Etelä-Euroopan aluejohtajana.

Pohjois-Euroopan aluejohtajana toiminut Tor-Erik Sandelin siirtyy Kone Cargotecin huoltotoiminnan kehittämisestä vastaavaksi johtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi. Keski-Euroopan aluejohtajana toiminut Heiko Körnich jää eläkkeelle aluejohtajan tehtävästä vuoden 2004 lopussa, mutta jatkaa sen jälkeenkin KONEen Saksan automaattioviliiketoiminnan, Konematic GmbH:n toimitusjohtajana.

Nimitykset astuvat voimaan 1.9.2004. Tämän jälkeen KONEen aluejohtajina toimivat:

• Laurent Gielis, Keski- ja Pohjois-Eurooppa
  • Eric Maziol, Länsi- ja Etelä-Eurooppa
  • Heimo Mäkinen, Pohjois-Amerikka
  • Pekka Kemppainen, Aasia ja Tyynenmeren alue

Aluejohtajat raportoivat KONEen toimitusjohtajalle Manfred Eidenille.

Tapio Hakakari

hallituksen sihteeri

Kerttu Tuomas, henkilöstöjohtaja, puh. 0204 75 4373

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Se koostuu kahdesta liiketoimintaryhmästä, jotka ovat KONE Hissit ja liukuportaat ja Kone Cargotec. KONE Hissit ja liukuportaat myy, valmistaa, asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä ja liukuportaita sekä huoltaa rakennusten automaattiovia. Kone Cargotec toimittaa tuotteita ja ratkaisuja helpottamaan tavaroiden siirtelyä ja kuormaamista. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.

2004-06-10 Muutoksia KONEen organisaatiorakenteessa