Muutos KONE Oyj:n omien osakkeiden omistuksessa

Pörssitiedotteet Julkaistu 27.04.2012

KONE Oyj, pörssitiedote, 27. huhtikuuta 2012, klo 9.45

KONE Oyj on luovuttanut yhteensä 208 295 hallussaan olevaa omaa KONEen B-sarjan osaketta konsernin osakepalkkiojärjestelmän piirissä olevalle 42 avainhenkilölle. Luovutetut osakkeet muodostavat osakepalkkiojärjestelmän ansaintajaksolta 2011 maksettavan palkkion osakeosuuden.

Osakkeet on luovutettu 26. päivänä huhtikuuta 2012 ja luovutuksen jälkeen KONE Oyj:llä on hallussaan 4,944,853 omaa B-sarjan osakettaan.

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2011 KONEen liikevaihto oli 5,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä keskimäärin 35 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

Jukka Ala-Mello