Muutos KONE Oyj:n omien osakkeiden omistuksessa

Pörssitiedotteet Julkaistu 28.04.2020

KONE Oyj, pörssitiedote, 28. huhtikuuta 2020 klo 16.30

Muutos KONE Oyj:n omien osakkeiden omistuksessa

KONE Oyj on luovuttanut yhteensä 294 497 hallussaan olevaa omaa KONEen B-sarjan osaketta konsernin osakepalkkiojärjestelmien piirissä oleville 48 avainhenkilölle. Luovutetut osakkeet muodostavat osakepalkkiojärjestelmän vuoden 2019 ansaintajaksolta maksettavan palkkion osakeosuuden.

KONE Oyj on luovuttanut yhtiökokouksen 25. helmikuuta 2020 tekemän päätöksen perusteella yhteensä 3 315 hallussaan olevaa omaa KONEen B-sarjan osaketta KONE Oyj:n hallituksen jäsenille osana hallituksen vuosipalkkiota.

KONE Oyj:lle on palautunut 3 487 yhtiön omaa B-sarjan osaketta vastikkeetta KONE Oyj:n osakepalkkiojärjestelmän 2018 ehtojen mukaisesti.

Osakkeet on luovutettu 28. huhtikuuta 2020 ja luovutuksen jälkeen KONE Oyj:llä on hallussaan 11 041 781 omaa B-sarjan osakettaan.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri

Ilkka Hara
talousjohtaja

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2019 KONEen liikevaihto oli 10 miljardia euroa, ja vuoden 2019 lopulla henkilöstömäärä oli noin 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.