Muutos KONEen konsernijohdon nimikkeissä

Lehdistötiedotteet Julkaistu 18.12.2006

KONEen konsernijohdon tehtävävastuissa on tehty seuraava muutos, joka astuu voimaan välittömästi: Antti Herlinin tehtävänimikkeenä on tästä lähtien KONE Oyj:n hallituksen puheenjohtaja (Chairman) ja toimitusjohtaja Matti Alahuhdan tehtävänimikkeenä KONE Oyj:n pääjohtaja (President & CEO).

”Tämä muutos tehtävänimikkeissä kuvastaa paremmin yhteistyötämme, luottamusta ja jo nykyisin käytännössä toimivaa työnjakoa”, toteaa hallituksen puheenjohtaja Antti Herlin.

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 050 384 9440 tai 0204 75 4501

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2005 KONEen liikevaihto oli 3,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin Pörssissä.