Osakemerkinnät KONE 2005 -optio-oikeuksilla tilikaudella 2005

Pörssitiedotteet Julkaistu 17.08.2005

KONE Oyj:n vuoden 2005 optio-ohjelman mukaiset A- ja B-sarjan optio-oikeudet otettiin Helsingin Pörssin päälistalle 1. kesäkuuta 2005. A-sarjan optio-oikeuksia otettiin listalle 72 185 kappaletta ja B-sarjan optio-oikeuksia 145 900 kappaletta. Yhdellä optio-oikeudella voi merkitä kolme (3) KONEen B-sarjan osaketta ja yhteensä optio-oikeuksilla voidaan merkitä 654 255 B-osaketta. Merkintähinta on 16,08 euroa osakkeelta. Osakemerkintäaika A-sarjan optio-oikeuksilla päättyy 31. maaliskuuta 2008 ja B-sarjan optio-oikeuksilla 31. maaliskuuta 2009.
Osakemerkintöjä voidaan tilikaudella 2005 tehdä seuraavasti:

Viimeinen osakemerkintä-päiväOsakepääoman korotuksen rekisteröinti
16.9.200530.9.2005 mennessä
19.10.200531.10.2005 mennessä
30.11.200531.12.2005 mennessä

Tilikauden päättymisen ja vuoden 2006 varsinaisen yhtiökokouksen välillä hallitus ei käsittele osakemerkintöjä.

Tapio Hakakari

johtaja, hallituksen sihteeri

Tapio Hakakari, johtaja, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

KONE on maailman neljänneksi suurin hissi- ja liukuporrasyhtiö, ja se tarjoaa kattavia ja innovatiivisia ratkaisuja hissien ja liukuportaiden asennukseen, huoltoon ja modernisointiin sekä automaattiovien huoltoon. KONE mahdollistaa päivittäin turvallisen ja esteettömän liikkumisen sadoille miljoonille ihmisille joka puolella maailmaa. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.

2005-08-17 Osakemerkinnät KONE 2005 -optio-oikeuksilla tilikaudella 2005