Osakemerkinnät KONE 2005A ja 2005B -optio-oikeuksilla tilikaudella 2007

Pörssitiedotteet Julkaistu 01.12.2006

KONE Oyj:n vuoden 2005 optio-ohjelman mukaiset A- ja B-sarjan optio-oikeudet otettiin Helsingin Pörssin päälistalle 1. kesäkuuta 2005. Yhdellä optio-oikeudella voi merkitä kuusi (6) KONEen B-sarjan osaketta merkintähintaan 8,04 euroa osakkeelta.

Jäljellä olevat 2005A-optio-oikeudet oikeuttavat 260 850 B-osakkeen merkintään ja jäljellä olevat 2005B-optio-oikeudet 563 160 B-osakkeen merkintään. Osakemerkintäaika A-sarjan optio-oikeuksilla päättyy 31. maaliskuuta 2008 ja B-sarjan optio-oikeuksilla 31. maaliskuuta 2009.

Osakemerkintöjä voidaan tilikaudella 2007 tehdä seuraavasti:

Viimeinen osakemerkintäpäiväOsakepääomankorotuksen rekisteröinti
21.2.20079.3.2007 mennessä
19.4.200711.5.2007 mennessä
16.7.200710.8.2007 mennessä
18.10.20072.11.2007 mennessä
30.11.200731.12.2007 mennessä

Tilikauden päättymisen ja vuoden 2008 varsinaisen yhtiökokouksen välillä hallitus ei käsittele osakemerkintöjä.

Jukka Ala-Mello

johtaja, hallituksen sihteeri

Jukka Ala-Mello, johtaja, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2005 KONEen liikevaihto oli 3,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin Pörssissä.