Osavuosikatsaus tammi-syyskuulta 2002

Pörssitiedotteet Julkaistu 22.10.2002

KONE-konserni osti Partek Oyj Abp:n, josta sen omistus ja äänivalta on tällä hetkellä 99,5 %:a. Loppujen osakkeiden lunastusprosessi on aloitettu. Partek on konsolidoitu tähän osavuosikatsaukseen 1.7.2002 alkaen. Viime vuoden vertailuluvut eivät sisällä Partekin lukuja. Partek julkaisee oman osavuosikatsauksensa samaan aikaan KONEen katsauksen kanssa.
Konsernin liikevaihto tammi - syyskuulta 2002 oli 2 681 miljoonaa euroa, josta hissi- ja liukuporrastoiminnan osuus oli 2 059 (1-9/2001: 2 000) miljoonaa euroa. Partekin osuus heinä -syyskuulta 2002 oli 622 miljoonaa euroa.
Saadut tilaukset olivat hissi- ja liukuporrastoiminnan osalta 1 598 (1629) miljoonaa euroa ja Partekin heinä - syyskuun osalta 501 miljoonaa euroa.
Tilauskanta oli 2 454 miljoonaa euroa, josta hissi- ja liukuporrastoiminnan osuus oli 1 984 (30.9.2001: 1953, 31.12.2001: 1881) miljoonaa euroa ja Partekin osuus syyskuun lopussa 470 miljoonaa euroa.
Tilikauden voitto oli 111,4 (80,9) miljoonaa euroa ja osakekohtainen tulos 1,85 (1,38) euroa.

Interim report, January-September, 2002

Interim report presentation material