Pörssitiedotteet Julkaistu 18.12.2002

Välimiesoikeus on tänään hyväksynyt Kone Finance Oy:n asettaman osakeyhtiölain 14 luvun 21 pykälässä tarkoitetun vakuuden Partek Oyj Abp:n osakkeiden lunastushinnan maksamisesta. Kone Finance Oy:lle on vahvistettu omistusoikeus vähemmistöosakkaiden osakkeisiin. Kone Finance omistaa kaikki Partekin osakkeet.

Partek jätti 3.12.2002 Helsingin Pörssin listauskomitealle hakemuksen siitä, että sen osakkeet poistetaan päälistalta heti, kun Kone Finance Oy on saanut omistusoikeuden vähemmistöosakkaiden osakkeisiin.

Helsingin Pörssin listauskomitea on 13.12.2002 hyväksynyt Partek Oyj Abp:n hakemuksen. Yhtiön osakkeet poistuvat Helsingin Pörssin päälistalta HEXin erillisen ilmoituksen mukaisesti.

Lähettäjä
Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri
Outi-Maria Liedes

Outi-Maria Liedes, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4501.
KONE-konserniin kuuluva Partek on johtava tuotteita ja palveluja tarjoava konepajayritys, jonka asiakkaat kuormaavat ja siirtävät tavaroita, korjaavat puuta ja viljelevät maata. Partekilla on tuotantoa 15 maassa, ja konserni on edustettuna yli 100 maassa. Partekin liikevaihto on 2,7 miljardia euroa ja työntekijöitä on 12 500.

2002-12-18 Partek Oyj Abp:n kaikkien osakkeiden omistusoikeus on siirtynyt Kone Finance Oy:lle