Rahoitustarkastuksen tutkintapyyntö

Pörssitiedotteet Julkaistu 24.05.2005

Kone Oyj:n tietoon on tullut, että Rahoitustarkastus on tehnyt tutkintapyynnön epäillystä sisäpiiritiedon väärinkäytöstä koskien Security Trading Oy:n kevään 2002 aikana tekemiä kauppoja Partek Oyj:n osakkeella. Security Trading Oy on Antti Herlinin määräysvaltayhteisö.
Kone Oyj:n jakautuminen kahdeksi uudeksi pörssiyhtiöksi, KONE Oyj:ksi (”Uusi KONE”) ja Cargotec Oyj:ksi (”Cargotec”), on loppuvaiheessa ja uudet yhtiöt on tarkoitus listata Helsingin Pörssiin 1. kesäkuuta 2005.
Tämänhetkiset tiedot kesken olevasta tutkinnasta eivät vaikuta Kone Oyj:n näkemyksen siitä, että Uuden KONEen ja Cargotecin hallinto on järjestetty yhtiön toiminnan laatu ja laajuus huomioon ottaen asianmukaisesti. Näin ollen Kone Oyj:n tietoon tässä vaiheessa tulleet seikat eivät vaikuta tulevien pörssiyhtiöiden hallintoon.
Matti Alahuhta

2005-05-24 Rahoitustarkastuksen tutkintapyyntö