Tuomas Kahri KONEen markkinointi- ja laatujohtajaksi

Lehdistötiedotteet Julkaistu 09.01.2006

Kauppatieteen maisteri Tuomas Kahri, 38, on nimitetty KONE Oyj:n markkinointi- ja laatujohtajaksi 13. helmikuuta 2006 alkaen. Hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Matti Alahuhdalle.

Aiemmin hän on työskennellyt mm. McKinsey & Companyssä, SEK & GREY Oy:ssä ja Suomen Posti Oyj:ssä, josta Kahri siirtyy KONEelle.

”Tuomas Kahrin markkinointiosaaminen on meille erityisen arvokasta tilanteessa, jossa tavoitteemme on vahvistaa globaalia markkina-asemaamme. Hänen laatutaustansa tuo meille entistäkin parempia edellytyksiä kehittää toimintamme ja ratkaisujemme laatua asiakasnäkökulmasta käsin”, toteaa KONEen toimitusjohtaja Matti Alahuhta.

Kerttu Tuomas henkilöstöjohtaja

Minna Mars viestintäjohtaja

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501 Tuomas Kahri, puh. 0400 336 788

KONE on maailman neljänneksi suurin hissi- ja liukuporrasyhtiö, ja se tarjoaa kattavia ja innovatiivisia ratkaisuja hissien ja liukuportaiden asennukseen, huoltoon ja modernisointiin sekä automaattiovien huoltoon. KONE mahdollistaa päivittäin turvallisen ja esteettömän liikkumisen sadoille miljoonille ihmisille joka puolella maailmaa. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.

2006-01-09 Tuomas Kahri KONEen markkinointi- ja laatujohtajaksi