Lehdistötiedotteet Julkaistu 03.11.2006

KONE ja Marimekko ovat allekirjoittaneet sopimuksen lisenssiyhteistyöstä, joka koskee hissikorien sisäpintojen kuviointia. Yhteistyö tarjoaa mahdollisuuden soveltaa Marimekon designia hissikorin sisäseinän vaihdettavaan pintamateriaaliin.

Marimekon designit tulevat osaksi KONE Deco™ -ratkaisua täydentäen sitä korkean luokan design-vaihtoehdoilla.

KONE Deco™ -ratkaisu ulottuu valmiiksi suunnitelluista vaihtoehdoista asiakaskohtaisesti räätälöityihin ratkaisuihin ja se soveltuu sekä uusiin että olemassa oleviin hisseihin. KONE Deco™ -ratkaisu kattaa koko palvelun pintojen suunnittelusta materiaalien asennukseen ja vaihtoon. Kuviointi on vaihdettavissa tilan tai tapahtuman mukaan jopa useita kertoja vuodessa.

”Yhteistyömme KONEen kanssa avaa meille täysin uuden ympäristön, jossa yhdistyvät suomalainen design, laatu ja tekninen huippuosaaminen innovatiivisella tavalla. Tuomalla hissikoreihin Marimekon designia teemme liikkumisesta elämyksen, joka voi jatkua myös rakennuksen muussa sisustuksessa. Yhteistyössä toteutuu molempien osapuolten päämäärä tuoda design osaksi ihmisten arkea”, toteaa Marimekon toimitusjohtaja, Kirsti Paakkanen.

”KONE korostaa yhä enemmän muotoilun merkitystä kaikilla liiketoimintansa alueilla. Tarjoamme asiakkaillemme entistä yksilöidympiä ja samalla muotoilultaan tyylikkäitä ratkaisuja. Marimekko-designin soveltaminen KONEen hisseihin tuo ainutlaatuisen lisän palveluvalikoimaamme. Nämä kaksi vahvaa kansainvälistä brändiä tukevat toinen toisiaan ja tarjoavat arkkitehtoniselle suunnittelulle uuden ulottuvuuden. Olen erittäin iloinen yhteistyöstämme, jonka myötä pystymme tarjoamaan arkkitehdeille ja muille asiakkaillemme yhä laajemman valikoiman yksilöllisiä ratkaisuja”, KONEen toimitusjohtaja, Matti Alahuhta, kommentoi.

KONE Deco™ -ratkaisu tarjoaa arkkitehdeille lisää vaihtoehtoja suunnitteluun ja tukee rakennuksen muuta arkkitehtuuria. KONE Deco™ -ratkaisua voidaan käyttää hissin ilmeen ja tunnelman muuttamiseen rakennukseen ja tilanteeseen sopivaksi.

MARIMEKKO OYJ

Marja Korkeela

Lehdistötilaisuus

Englanninkielinen lehdistötilaisuus järjestetään 3. marraskuuta 2006 klo 10.00 osoitteessa KONE Building, Keilasatama 3, Espoo.

Lisätietoja Marimekko-yhteistyöstä on saatavissa englanniksi osoitteessa www.kone.com/deco/marimekko ja suomeksi osoitteessa www.kone.com/fi/deco/marimekko.

KONE Oyj:
Anne Stenros, muotoilujohtaja, puh. 0204 75 4363 tai 050 5160788

MARIMEKKO OYJ:
Kirsti Paakkanen, toimitusjohtaja, puh. (09) 758 71
Päivi Lonka, vientijohtaja, puh. (09) 758 7430

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2005 KONEen liikevaihto oli 3,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin Pörssissä. www.kone.com

Marimekko on johtava suomalainen tekstiili- ja vaatetusalan designyritys. Yhtiö suunnittelee ja valmistaa sekä markkinoi Suomessa ja ulkomailla Marimekko-tuotemerkillä korkealuokkaisia vaatteita, sisustustekstiilejä, laukkuja ja muita asusteita. Vuonna 2005 yhtiön liikevaihto oli 67,2 miljoonaa euroa, josta viennin ja ulkomaantoimintojen osuus oli 19,4 %. Henkilökunnan määrä vuoden 2005 päättyessä oli 377. Yhtiö on harjoittanut lisensiointia Suomessa ja ulkomailla 1960-luvulta lähtien. Marimekko Oyj:n osake on noteerattu Helsingin Pörssissä vuodesta 1999.

www.marimekko.com

2006-11-03 KONE ja Marimekko aloittavat hissikorien sisäpintojen kuviointia koskevan yhteistyön