KONE ja ProRail solmivat 10 vuotisen hissien toimitus- ja huoltosopimuksen Alankomaissa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 12.02.2010

KONE Oyj lehdistötiedote 12.02.2010

KONE ja ProRail ovat tehneet 10-vuotisen yhteistyösopimuksen KONEen hissien asennuksesta ja huollosta. Sopimuksen mukaan KONE on toinen kahdesta toimittajasta 175 uuden hissin asennukseen. Huoltosopimuksen pituus on 25 vuotta.

ProRail vastaa Alankomaiden rautatieverkoston rakentamisesta, ylläpidosta, hallinnasta ja turvallisuudesta. Yhtiön yli 3 200 työntekijää varmistavat, että 1 200 000 matkustajaa ja 100 000 yksikköä tavaraa saapuvat ajallaan perille joka ikinen päivä.

"ProRail toteuttaa seuraavan kymmenen vuoden aikana suunnitelmansa asemien esteettömyyden parantamiseksi. Uusien hissien asentaminen on osa tätä suunnitelmaa", sanoo ProRailin projektijohtaja Patrick Buck. "Hissien asentaminen lisää liikkumisen esteettömyyttä ja mukavuutta asemillamme."

"Olemme todella tyytyväisiä, että ProRail valitsi meidät yhdeksi kumppaneistaan. Se on vahva osoitus luottamuksesta yritykseemme", toteaa KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtaja Noud Veeger "ProRail arvostaa asennus- ja toimitusprosessejamme sekä huoltomenetelmiämme ja ‑ratkaisujamme. Nämä vahvuudet vaikuttivat merkittävästi uuden sopimuksen syntyyn."

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2009 KONEen liikevaihto oli 4,7 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 34 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Noud Veeger, Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtaja,

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja,