• ETUSIVU
  • Uutiset ja taustat
  • Tiedotteet
  • 2020-02-17 KONE on päättänyt vetäytyä keskusteluista thyssenkruppin kanssa liittyen thyssenkruppin hissiliiketoimintojen ostamiseen

Pörssitiedotteet Julkaistu 17.02.2020

KONE Oyj, sisäpiiritieto, 17. helmikuuta 2020 klo 16.25

KONE on päättänyt vetäytyä keskusteluista thyssenkruppin kanssa liittyen thyssenkruppin hissiliiketoiminnan ostamiseen.

KONE uskoo edelleen, että KONEen ja thyssenkruppin hissiliiketoimintojen yhdistäminen olisi ollut strategisesti järkevää. KONE tekee yritysostoja vain sellaisilla ehdoilla, jotka ovat KONEen osakkeenomistajien, työntekijöiden ja asiakkaiden etujen mukaisia.

KONE keskittyy edelleen Menestymme asiakkaan kanssa -strategian toteuttamiseen.

Lisätiedot sijoittajille:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 0204 75 4705

Lisätiedot medialle:

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, puh. 041 507 1361

Henrik Ehrnrooth

Ilkka Hara
talousjohtaja

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2019 KONEen liikevaihto oli 10 miljardia euroa ja vuoden 2019 lopulla henkilöstömäärä oli noin 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.