KONE Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukainen ilmoitus

Pörssitiedotteet Julkaistu 23.05.2019

KONE Oyj, pörssitiedote, 23.5.2019 klo 16.30

KONE Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukainen ilmoitus

KONE Oyj on vastaanottanut 23. toukokuuta 2019 Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5. pykälän mukaisen ilmoituksenBlackRock, Inc.:iltä.

BlackRock, Inc.:in ja sen hallinnoimien rahastojen omistusosuus KONE Oyj:n osakkeiden kokonaismäärästä laski alle viiden (5) prosentin 22. toukokuuta 2019.

BlackRock, Inc.:in ja sen rahastojen osuus ilmoituksen mukaan:

% osakkeista ja äänistä% osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kauttaYhteenlaskettu% -osuusKohdeyhtiön osakkeiden ja äänten kokonaismäärä
Osuus liputus-rajan saavuttamisentai rikkoutumisen jälkeenAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistäAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistäAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistä529 395 860osaketta121 527 427ääntä
Edellisessä liputus-ilmoituksessa ilmoitettu osuus(jos liputettu)4,95% osakkeistaAlle 5% äänistä 0,07% osakkeistaAlle 5% äänistä 5,03% osakkeistaAlle 5% äänistä

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet:

Osakesarja / osakelaji ISIN-koodiOsakkeiden ja äänten lukumääräOsakkeiden ja äänten %-osuus
Suora (AML 9:5)Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)Suora (AML 9:5)Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
FI0009013403Alle 5% osakkeistaAlle 5% äänistäAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistä
YHTEENSÄ AAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistäAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistä

B: AML:n 9. luvun pykälässä 6 a tarkoitetut rahoitusvälineet:

Rahoitusvälineen luonneEräpäiväToteutusaikaToimitustapa (osakeomistus / nettoarvon tilitys)Osakkeiden ja äänten lukumääräOsakkeiden ja äänten %-osuus
Depositary ReceiptN/AN/AOsakeomistusAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistäAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistä
Lainatut arvopaperitN/AN/AOsakeomistusAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistäAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistä
CFDsN/AN/ANettoarvon tilitysAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistäAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistä
YHTEENSÄ BAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistäAlle 5% osakkeistaAlle 5% äänistä

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, 0204 75 4705

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri

Ilkka Hara
talousjohtaja

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2018 KONEen liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa ja vuoden 2018 lopulla henkilöstömäärä oli yli 57 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.