Pörssitiedotteet Julkaistu 23.09.2005

Merkintöjä vastaava osakepääoman korotus, yhteensä 24 930,00 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 23. syyskuuta 2005. Nyt rekisteröidyt uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteiksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen B-sarjan osakkeiden kanssa 26. syyskuuta 2005. Osakkeet oikeuttavat osinkoon siltä tilikaudelta, jonka kuluessa osakkeet on merkitty. Muut osakkeisiin liittyvät oikeudet alkoivat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

KONE 2005 -optio-oikeudet listattiin Helsingin Pörssin päälistalle 1. kesäkuuta 2005. Niillä on merkitty tähän mennessä yhteensä 70 530 osaketta. Enintään optio-oikeuksilla voidaan merkitä 654 255 osaketta merkintähintaan 16,08 euroa osakkeelta.

KONEen osakepääoma on korotuksen jälkeen 63 825 285,00 euroa. Osakepääoma koostuu 54 299 196 Helsingin Pörssissä listatusta B-sarjan osakkeesta ja 9 526 089 listaamattomasta A-sarjan osakkeesta.

Tapio Hakakari
johtaja, hallituksen sihteeri

Tapio Hakakari, johtaja, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

KONE on maailman neljänneksi suurin hissi- ja liukuporrasyhtiö, ja se tarjoaa kattavia ja innovatiivisia ratkaisuja hissien ja liukuportaiden asennukseen, huoltoon ja modernisointiin sekä automaattiovien huoltoon. KONE mahdollistaa päivittäin turvallisen ja esteettömän liikkumisen sadoille miljoonille ihmisille joka puolella maailmaa. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.
empty

2005-09-23 KONE Oyj:n osakepääoman korotus 2005 A ja B -optio-oikeuksilla merkityillä osakkeilla