Pörssitiedotteet Julkaistu 31.12.2007

KONE 2005A -optio-oikeuksilla on merkitty 84 426 B-sarjan osaketta ja 2005B -optio-oikeuksilla 41 418 B-sarjan osaketta.

Merkintöjä vastaava osakepääoman korotus, yhteensä 62 922,00 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 31. joulukuuta 2007. Nyt rekisteröidyt uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteiksi OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä yhdessä vanhojen B-sarjan osakkeiden kanssa 3. tammikuuta 2008. Osakkeet oikeuttavat osinkoon siltä tilikaudelta, jonka kuluessa osakkeet on merkitty. Muut osakkeisiin liittyvät oikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

KONE 2005A ja 2005B -optio-oikeudet on listattu Helsingin Pörssin päälistalla 1. kesäkuuta 2005 alkaen. Niillä on merkitty tähän mennessä yhteensä 843 084 osaketta. Optio-oikeuksilla voidaan merkitä enintään 1 308 510 osaketta merkintähintaan 8,04 euroa osakkeelta.

KONEen osakepääoma on korotuksen jälkeen 64 176 297,00 euroa. Osakepääoma koostuu 109 300 416 OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä listatusta B-sarjan osakkeesta ja 19 052 178 listaamattomasta A-sarjan osakkeesta.

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2006 KONEen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri

2007-12-31 KONE Oyj:n osakepääoman korotus 2005A ja 2005B -optio-oikeuksilla merkityillä osakkeilla