KONEelle tilaus Qatarin WTC-torniin

Lehdistötiedotteet Julkaistu 24.01.2011

KONE toimittaa 26 hissiä ja 18 liukuporrasta uuteen World Trade Center -pilvenpiirtäjään Qatarin Dohassa. Tilaus sisältää 18 KONE MiniSpace™ -hissiä KONE Polaris™ -kohdeohjausjärjestelmällä, joka optimoi hissien liikennettä ja näin varmistaa lyhyen hissien odotusajan WTC Doha -pilvenpiirtäjässä liikkuville ihmisille. Ylellisessä toimistotornissa on myös 2 KONE MonoSpace® - näköalahissiä, 2 KONE MonoSpace® -hissiä ja 18 KONE TravelMaster™ 110 -liukuporrasta.

Pilvenpiirtäjän on suunnitellut MZ & Partners ja sen rakennuttaa Qatar General Insurance Company. Torni on 243 metriä korkea ja se sijaitsee keskeisimmällä liikealueella Dohanin Cornichen merenranta-alueella. Pääurakoitsijana toimii Arabtec Construction Company.

"On hienoa nähdä innovatiivisia ratkaisujamme, mukaan lukien kohdeohjausjärjestelmä tässä merkittävässä projektissa, Eric Maziol, KONEen Etelä- ja Länsi-Euroopan sekä Lähi-idän aluejohtaja sanoo.

”WTC Doha Tower -pilvenpiirtäjä Qatarissa tulee olemaan ainutlaatuinen maamerkki, jossa tarjoamme useita KONEen parhaita People Flow -ratkaisuja. Lisäksi olemme hyvin ylpeitä tehdessämme jälleen kerran yhteistyötä MZ & Partnersin ja Arabtecin kanssa tässä vaikuttavassa projektissa”, hän jatkaa.

Pilvenpiirtäjän on määrä valmistua 2013.

Tilaus kirjattiin vuoden 2010 neljännelle vuosineljännekselle.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

KONE yrityksenä:
KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2009 KONEen liikevaihto oli 4,7 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 34 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

2011-01-24 KONEelle tilaus Qatarin WTC-torniin