KONEelle tilaus Commerz III -toimistotorniin Mumbaissa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 09.09.2021

KONE Oyj, lehdistötiedote, 9.9.2021

KONE toimittaa People Flow®-ratkaisuja uuteen Commerz III -toimistotorniin Mumbaissa. Toimitukseen sisältyy 53  erikoisvalmisteista hissiä. Rakennuttaja on Oberoi Realty Limited.

50-kerroksinen pilvenpiirtäjä tarjoaa korkeatasoisen työympäristön, ja tavoitteena on saada rakennukselle LEED-ympäristösertifiointi. Toimistotorni rakennetaan Oberoi Garden Cityn kansainvälisen yrityspuiston alueelle kahden muun rakennuksen - Commerz ja Commerz II - viereen.

KONE toimittaa kohteeseen 42 KONE MiniSpace™ hissiä ja 11 KONE MonoSpace®  hissiä. Hissien maksiminopeus on 6 m/s ja hissimatka 223 metriä  Hissien viimeistely suunnitellaan erityisesti tätä rakennusta varten käyttömukavuuden ja turvallisuuden maksimoimiseksi. Sujuvan liikkumisen varmistamiseksi ja odotus- ja matka-aikojen lyhentämiseksi hissit varustetaan aulaportteihin yhdistetyllä KONEen kohdeohjausjärjestelmällä. Tilaukseen sisältyy myös KONE E-Link™  järjestelmä laitteiden valvontaan ja yhden vuoden kunnossapitosopimus.

"Olemme ylpeitä siitä, että innovatiiviset People Flow -ratkaisumme ja aikaisempi kokemuksemme auttoivat meitä saamaan tämän tilauksen. Pystyimme täyttämään ja osittain jopa ylittämään joidenkin merkittävien pitkäaikaisvuokralaisten vaatimukset. Commerz III on kiinnostava projekti, ja rakennusta tulee käyttämään yli 13 000 ihmistä päivittäin", sanoo KONEen Aasian ja Tyynenmeren alueesta vastaava johtaja Samer Halabi.

Projektin arvioidaan valmistuvan vuoden 2022 loppuun mennessä. Pääurakoitsija on Capacite Infra ja pääarkkitehti Woods Bagot.

Tilaus kirjattiin vuoden 2021 ensimmäiselle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. +358 41 507 1361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja lehdistötiedotteita:
09.10.2020:  KONEelle tilaus Bangkokin metron Orange Line -projektiin Thaimaassa
01.09.2020: KONEelle tilaus edistykselliseen ja kestävän kehityksen mukaiseen Punggol Digital Districtiin Singaporessa
05.08.2019: KONE toimittaa hissit ja liukuportaat singaporelaiseen Central Boulevard Towersiin

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2020 KONEen liikevaihto oli 9,9 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 60 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

CommerzIII png